Page 22 - Plecs 7. Ecos Juveniles
P. 22
El seu objectiu principal com a participat en diverses entitats, les
educador era fer arribar l'educa- aconsellava,...Així era una persona
ció a tothom i preparar els seus compromesa socialment i segura-
alumnes per ser bons ciutadans, ment per això donava un caire
perquè complissin els seus deures més social a l'educació. Era una
necessaris per viure en societat, persona que coneixia la realitat, i
els inculcava valors de respecte i que no se n'allunyava ni l'obviava,
convivència ... Aquest és un ele- sinó que era la base de les seves
ment molt important, ja que així accions, i en conseqüència, una de
es demostra que els nens i nenes a les seves preocupacions era les
l'escola no només aprenien con- desigualtats socials que hi havia.En
ceptes i temes teòrics, sinó que el diversos articles d'Ecos Juveniles es
que es pretenia era donar una al- mostra la seva implicació social.
tra dimensió a l'escola, la social.Ai- "Vilaret era un verdadera maes-
xí el col·legi no era un lloc amb les tro y hombre de elevado espiritu,
portes tancades, sinó que estava y de corazón rnaqnanirno, motivos
relacionat amb el seu entorn, i per por los cuales eran para él objeto
tant estava obert a l'exterior i te- de estudio preferente los proble-
nia en compte el que l'envoltava. mas sociales. Amaba el pueblo; le
"Honor a la memoria del hombre afligian las monstruosas desigual-
preclara, cuya mas vehemente as- dades sociales, y so ñaba con un
piracion consistió en contribuir porvenir mas halagüeño para las
con todas sus fuerzas a elevar el c1ases desheredada.(...) Procuro
nivel moral e intelectual de los inculcaries sanas ideas de respeto
cassanenses, al objeto de que esta y tolerancia para todas las ideas y
población pudiera ocupar lugar convenceries de que antes que ha-
preferente entre las mas cultas; cerse respetar en sus derechos,
honor al ilustre prafesor que se era necesario conocer y cumplir
desvelaba en proporcionar sólida escrupulosamente sus deberes co-
instrucción y educación esmerada mo seres humanos." (Ecos Juveniles
a sus discípulos para que en su dia núm. 9:" Nuestro proposíto").
fuesen ciudadanos aptos, que su-
Domènech Bosch, administrador i articulista de la
publicació a l'interior del CoUegi Vi/aret en la seva pieran cumplir con sus deberes y
època d'alumn e. (Catalina Bosch).
hacerse respetar en sus dere- PRÀCTICA EDUCATIVA
mientos, porque no los había chos; (...)." (Ecos Juveniles núm. 9:
aprendido en parte alguna; se los " Honor a JoséVilaret", Sebastian La renovació pedagògica és una
sugería una especie de intuición Olive Carreras). idea transversal en aquesta recer-
que le lIevaba a sacar partido de Com ja s'ha citat anteriorment en ca, però caldria incidir en l'aspecte
los mas insignificantes incidentes y l'apartat on es parla de JosepVila- que va ser durant l'època en què
de detalles sin importancia alguna ret com a un dels mestres del Co- Pilar Vilaret fou la directora, quan
para los dernas, (Ecos Juveniles legio Politécnico Cassanense, ell s'introduïren més elements reno-
núm. 10:"Un rnaestro", V. Puig). estava implicat amb el poble: havia vadors: Ecos Juveniles, les excur-