Page 22 - Plecs 7. Ecos Juveniles
P. 22

El seu objectiu principal com a  participat en diverses entitats, les
                                                     educador era fer arribar l'educa-  aconsellava,...Així era una persona
                                                     ció a tothom i preparar els seus  compromesa socialment i segura-
                                                     alumnes per ser bons ciutadans,  ment per això donava un caire
                                                     perquè complissin els seus deures  més social a l'educació. Era una
                                                     necessaris per viure en societat,  persona que coneixia la realitat, i
                                                     els inculcava valors de respecte i  que no se n'allunyava ni l'obviava,
                                                     convivència ... Aquest és un ele-  sinó que era la base de les seves
                                                     ment molt important, ja que així  accions, i en conseqüència, una de
                                                     es demostra que els nens i nenes a  les seves preocupacions era les
                                                     l'escola no només aprenien con-  desigualtats socials que hi havia.En
                                                     ceptes i temes teòrics, sinó que el  diversos articles d'Ecos Juveniles es
                                                     que es pretenia era donar una al-  mostra la seva implicació social.
                                                     tra dimensió a l'escola, la social.Ai-  "Vilaret era un verdadera maes-
                                                     xí el col·legi no era un lloc amb les  tro y hombre de elevado espiritu,
                                                     portes tancades, sinó que estava  y de corazón rnaqnanirno, motivos
                                                     relacionat amb el seu entorn, i per  por los cuales eran para él objeto
                                                     tant estava obert a l'exterior i te-  de estudio preferente los proble-
                                                     nia en compte el que l'envoltava.  mas sociales. Amaba el pueblo; le
                                                      "Honor a la memoria del hombre  afligian las monstruosas desigual-
                                                     preclara, cuya mas vehemente as-  dades sociales, y so ñaba con un
                                                     piracion consistió en contribuir  porvenir mas halagüeño para las
                                                     con todas sus fuerzas a elevar el  c1ases desheredada.(...) Procuro
                                                     nivel moral e intelectual de los  inculcaries sanas ideas de respeto
                                                     cassanenses, al objeto de que esta  y tolerancia para todas las ideas y
                                                     población pudiera ocupar lugar   convenceries de que antes que ha-
                                                     preferente entre las mas cultas;  cerse respetar en sus derechos,
                                                     honor al ilustre prafesor que se  era necesario conocer y cumplir
                                                     desvelaba en proporcionar sólida  escrupulosamente sus deberes co-
                                                     instrucción y educación esmerada  mo seres humanos." (Ecos Juveniles
                                                     a sus discípulos para que en su dia  núm. 9:" Nuestro proposíto").
                                                     fuesen ciudadanos aptos, que su-
                      Domènech Bosch, administrador i articulista de la
                     publicació a l'interior del CoUegi Vi/aret en la seva  pieran cumplir con sus deberes y
                          època d'alumn e. (Catalina Bosch).
                                                     hacerse respetar en sus dere-    PRÀCTICA EDUCATIVA
                     mientos, porque no  los había   chos; (...)." (Ecos Juveniles núm. 9:
                    aprendido en parte alguna; se los  " Honor a JoséVilaret", Sebastian  La renovació pedagògica és una
                    sugería una especie de intuición  Olive Carreras).                idea transversal en aquesta recer-
                    que le lIevaba a sacar partido de  Com ja s'ha citat anteriorment en  ca, però caldria incidir en l'aspecte
                     los mas insignificantes incidentes y  l'apartat on es parla de JosepVila-  que va ser durant l'època en què
                    de detalles sin importancia alguna  ret com a un dels mestres del Co-  Pilar Vilaret fou la directora, quan
                     para los dernas, (Ecos Juveniles  legio Politécnico Cassanense, ell  s'introduïren més elements reno-
                     núm. 10:"Un rnaestro", V. Puig).  estava implicat amb el poble: havia  vadors: Ecos Juveniles, les excur-
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27