Page 19 - Plecs 7. Ecos Juveniles
P. 19
seva vida, que no pas la memòria.
Així doncs, el que es defensa és
que s'estimulin en aquests aspec-
tes.
"Sabiendo que las impresiones que
mas se graben son las que recibi -
mos durante la infancia, presente-
mos a la niñez dignos ejemplos
que imitar;(...).
Desenvolvamos sus facultades in-
telectuales por medios racionales,
empleando procedimientos que
no estén en pugna con la lógica.
Cultivemos la imaginación, suje-
tandola siempre a la razon, porque
la función que nos ocupa acerta -
damente dirijida, producira habiles
obreros, excelentes artistas y
hombres, en fin, capaces de sentir
lo bello y de expresarlo en sus
creaciones." (Ecos Juveniles núm. 1:
"Malas practicàs". Leonor Vidal
Núm ero 12 d'Ecos iuveniles on
Roca). es feia ressò del perill dels càs-
tigs en els collegis. (AMeS).
EDUCACIÚ PER guessin a abordar-los i tractar-los.
Millores en l'educació
A LA SALUT Així es convertien en consells per -
què la gent sapiguésquè era el que
Després de parlar dels temes que
Salut i higiene havia de fer davant una malaltia o
calia millorar, també es manifestaven
que adquirís hàbits d'higiene per
les millores que a poc a poc s'havien
Els temes relacionats amb la salut tal de prevenir-les. Aquests temes
anat aconseguint en els centres.
se solien tractar a través de les anaven dirigits a tota la població
Però un aspecte molt positiu és el
Conferències d'Extensió Univer- en general, és a dir, tant a les famí-
fet que s'estava alerta de les expe-
sitària. És per aquest motiu que lies, mares i pares, com als matei-
riències de renovació pedagògica apareixen articles d'aquest tema,ja xos fills i alumnes de l'escola. D'a-
d'altres països, i per tant es parlava
que se solien fer cròniques de les questa manera es pot veure que
de la importància del contacte amb activitats de l'escola, i aquesta n'e- era un problema estès socialment,
la natura que haurien de tenir els in- ra una.Aquests articles, el que pre- i que calia anar resolent de mica
fants, de les activitats al aire lliure, tenien era donar coneixements a en mica i conscienciant a tothom
dels passeigs, les colònies escolars, la gent sobre malalties, proble- de la seva importància.
els camps dejoc, ... mes,... i a partir d'aquí, que apren- "( ...) menos necesario y de todo