Page 17 - Plecs 7. Ecos Juveniles
P. 17

tan dificil tarea. (...) ; pero en mi
       humilde concepto estan única-
       mente en lo cierto los que cifran
       sus esperanzas en la emplantación
       de escuelas de verdad: los que
       acordandose del elevada carga
       que en el mundo esta destinada a
       desempeñar la mujer, conceden a
       la educación é instruccion de la
       misma toda la importancia que se
       rnerece." (Ecos Juveniles núm. 4:
       "Necesidad de educar é instruir a
       la rnujer", Leonor Vidal).



       Coeducació

       Un altre tema a destacar és la co-
       educació. En una de les Conferèn-    Es donava mofta importància a l'educació de la dona i que els nens; les nenes s'eduquessinjunts.
       cies d'Extensió Universitària es                Alumnesde l'escolaVi/aretl'any 1932. (ConxitaAlbertl).
       parlà del tema, i es destacà la im-  conveniente que la juventud de  lla, i que no hi ha possibilitat d'e-
       portància que tant nens com ne-  uno y otro sexo se eduquen en    ducació sense aquest. Les dues
       nes es poguessin educar junts, per  comú n, pues entre los jovenes que  parts han de col ·laborar i treballar
       la senzilla raó que en la societat,  reciben unas mismas ensenanzas  en una mateixa línia per tal d'a-
       homes i dones conviuen junts, i  se establecen corrientes de simpa-  conseguir els fruits que s'esperen
       per tant es relacionen, i no té cap  tía y mútua respeto, que son la  de l'educació. Considera també
       sentit que l'escola i la societat va-  mejor garantía para que sean lo  que afirmacions com aquestes
       gin per camins diferents. En aque-  que deben ser las futuras relacio-  sorgeixen d'una exigència pedagò-
       lla èpocaja començaven a realitzar  nes entre el hombre y la mujer".  gica,és a dir, d'una voluntat de mi-
       activitats conjuntament les sec-  (Ecos Juveniles núm. 8:"Otra confe-  llora, de renovació.
       cions de nens i nenes, com per   rencia", Modesta Puig).          En l'educació dels nens i nenes es
       exemple els exàmens, les excur-                                   destaquen dos agents molt impor-
       sions, la participació en la redacció                             tants: un és l'escola i l'altre, la fa-
       d'articles de la revista escolar...Al-  Relació família-escola    mília. Els mestres només poden
       hora també es parla de la necessi-                                fer-ho quan els infants són a l'es-
       tat que els nens i les nenes es re-  Pallach en el llibre Els mestres pú-  cola, però quan aquests surten,
       lacionin i es coneguin, perquè les  blics i la reforma de t'ensenyament a  són els pares els que se n'han de
       relacions socials  es basen en   Catalunya ja destaca també aquest  fer càrrec. Com que les dues parts
       això, en la convivència entre ho-  tema i mostra com altres mestres  tenen un paper molt important i el
       mes i dones.                     gironins també valoraven aquestes  que pretenen és l'educació dels
       "OUa que debía combatirse la pre-  idees. Parla de la importància d'un  nens i nenes, caldria que es poses-
       ocupación de que no se considere  acord real entre l'escola i la famí-  sin d'acord i anar en la mateixa di-
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22