Page 25 - Plecs 7. Ecos Juveniles
P. 25

.~ . -- .

                                                                                        .'-
                                                                                       i : - -
                                                                                           •  :li  '....


                                                                                         .  ~ -



                      Excursió a Empúries dels alumnes de l'escola Vilaret, entre  Invitació a l'Ajuntament per assistir als exàmens ge-
                             els anys 1910-1912. (Teresa Ricb}.           nerals dels alumnes del col-legi Vilaret. (AMeS).

       trascendiendo de un modo nota-   prenden ya cuan beneficiosos han  pur, del joc a l'aire lliure, del con-
       ble sus efectos a la educación   de ser los resultados de aquellos  tacte amb la natura, de l'estimula-
       moral, porque predispone al niño  para sus hijos.'  (Ecos Juveniles  ció de l'atenció, de l'interès per a
       a hacerse comunicativo con sus   núm.l :"Paseos y excursiones es-  l'observació de l'entorn, de la re-
       compañeros, a adquirir un buen   colares", Teresa Pijoan).        flexió, de la relació entre com -
       trato de gentes y se establecen  Caldria destacar l'objectiu d'a-  panys i amb els mestres, de la co-
       corrientes de intimidad y con-   questes excursions: educatiu i ins-  municació entre ells, del fet de
       fianza entre el profesor y sus   tructiu. Per tant això vol dir que  conèixer oficis,...
       alumnos. (...).                  no es feien sortides fora de l'esco-  Les sortides, les feien tots els
       No hay que encarecer en estos    la sense motiu o senzillament per  alumnes de l'escola. Això significa
       breves apuntes, la intuición como  a l'esbarjo dels nens i nenes. S'en-  que hi anaven la secció femenina i
       medio practico de educación,     tenia que el fet de sortir era posi-  la secció masculina, és a dir, nens i
       pues reconocida es la importancia  tiu per als alumnes, i incidia en ells  nenes junts. Per tant, era un espai
       de la misma, ya que las lecciones  en molts àmbits: el físic, l'intel·lec-  de relació entre ells, i el fet que
       en presencia del objeto, entrando  tual, el moral, és a dir, en tots els  l'escola tingués dues seccions dife-
       por los sentidos, facilitan a la inte-  aspectes de la persona. Així, es po-  rents no impedia que s'organitzes-
       ligencia la percepción de lo que es  dria dir que eren unes activitats  sin activitats conjuntament.
       materia de estudio. Afortunada-  que buscaven l'educació integral  Pallach en el llibre Els mestres pú-
       mente, empieza a darse a los pa-  de cada nen o nena, i això ho ex-  blics i la reforma de t'ensenyament a
       seos y excursiones la importancia  plica molt bé la mateixa mestra,ja  Catalunya també parla d'aquest
       que se merecen y los padres com-  que parla del fet de respirar aire  element renovador a través del re-
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30