Page 14 - Plecs 6. Tartanes i camions
P. 14

nal, de Santiago Riera Pigrau.   una carreta petita de tracció ani-  eren paletitzats i moguts amb "to-
       Automòbils particulars:          mal,tirada per una haca,el conduc-  ros", màquines que tant serveixen
       1 Chevrolet; 1 Ford; 1 Peugeot; 5  tor i responsable de la qual era Ra-  per al moviment propi, com per a
       Cltroen: 1 Renault; 1 R. Ceyrano ;  mon Vidal (a) "Ramon Matas", que  la càrrega de camions.
       3 Opel; 1 R.Senechal; 1 Fiat.    a més del tragi intern, el dilluns al  A més de la locomoció particular,
       Automòbils de lloguer:           matí anava a repartir les saques  l'empresa utilitzava els transports
       1 òmnibus Chevrolet d'Eugeni Do-  buides amb els seus corresponents
       mingo Figueras; 1 REO d'Eugeni   cordills i etiquetes, a les fàbriques
       Domingo Figueras; 1 taxi Buick,  de taps habituals,que durant la set-
       d'Enric Gruart Bosch; 1 Chevrolet,  mana omplirien, i que el divendres
       de Mateu Oliveras Torrent.       passaria novament a recollir plenes
       De totes maneres, el transport   de deixalles de suro. Quan Ramon
       cassanenc, no el podem reduir al  Vidal es vajubilar, va fer-se'n càrrec
       trasllat de mercaderies i de viat-  Joan Ruscalleda (a) "Cutaritu". Més
       gers des de Cassà fins a un altre  endavant es va substituir per una
       punt de la geografia; hem de tenir  plataforma elèctrica, només per a
       també molt present el tragí intern:  transports interns, conduïda per
       els carruatges i automòbils particu-  Carmelo Mejias. Més recentment,
       lars, el tràfic intern de les fàbriques  la conducció interna de les prime-
       i el transport de les fàbriques a al-  res matèries es portava a terme
       tres punts de l'interior de Cassà.  amb tractors amb pala carregado-
       Manel Miralles ens ha facilitat infor-  ra. Els productes manufacturats
       mació de RELlABLE CORK COM-
       PANY. SA, més tard Reliable SA,
       que exemplifica molt bé el panora-
       ma del carreteig a la postguerra.
       Aquesta empresa, dedicada a la fa-
       bricació i exportació de suro aglo-
       merat negre per a aïllament tèrmic,
       acústic i vibràtic, disposava, d'unes
       vagonetes i d'un tram de vies inte-
       riors que sortien de la secció
       d'acabament i embalatge de les
       planxes fins a un moll de l'alçada
       d'un vagó,existent fora de la fàbri-
       ca, al costat d'una via morta del
       carrilet on se situaven els vagons
       que es carregaven per ésser trans-
       portats al port de St. Feliu de Guí-
       xols, per a l'exportació.
       AI mateix temps, l'empresa tenia         Dos camions que Mateu & Mateu va teniral llarg de la història. (AMCS/Cof.!.I. Bosch).
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19