Page 96 - Conferencies de l'Arxiu 2
P. 96

96





































               Les escoles anomenades nacionals, avui escola pública Puig d’Arques. Font: AMCS, Arxiu d’Imatges. Editor. F. Guilera.





               de ser de titularitat pública. No discutien tant la   L’Institut. Ara fa una trentena d’anys, el 1988, es
               gestió –que en part també, perquè la llei obligava   va crear l’Institut públic, amb 5 professors i 59
               a tenir  un número de llicenciats, etc.– sinó  que   alumnes de 1r de BUP. Primer, com sempre pas-
               deien que no podia ser que l’edifici se’l quedés   sa, en mòduls prefabricats, i posteriorment, en el
               una entitat privada. El Col·legi Lliure Adoptat es   nou edifici, que és del 1992. És un centre d’ESO
               va acabar fent a La Salle i va tenir alumnes de Cal-  i Batxillerat, amb més de sis-cents alumnes i una
               des, Quart, Llagostera, Llambilles, Tossa, Sant   seixantena de professors. El lema del centre és
               Martí Vell, Campllong, etc.                     Sapientia sola libertas est (La saviesa és l’única
                                                               llibertat). Forma part del Grup d’Experimentació
               Fusió de La Salle i el Cor de Maria. L’any 1978 es   per al Plurilingüisme (GEP) i imparteixen algunes
               va produir la fusió del Col·legi de La Salle amb el Cor   assignatures en anglès. També treballen el francès
               de Maria. Una mica més tard es va adquirir l’edifici i,   de manera optativa. Finalment, col·laboren amb la
               posteriorment, s’acabà comprant també la capella i   Universitat de Girona per fer exàmens de Cambrid-
               les habitacions de les monges. El 2005, amb motiu   ge: en els últims anys han obtingut el títol d’anglès
               del 125è aniversari, La Salle va rebre la Creu de   uns quatre-cents alumnes.
               Sant Jordi. És un centre concertat, amb els graus
               d’Infantil, Primària i ESO. Els alumnes, quan acaben   L’escola Aldric. El curs 2006-2007 es va obrir la
               la secundària obligatòria, van a l’Institut de Cassà   nova escola Aldric. És una escola de dues línies,
               o a La Salle de Girona. És un centre de dues línies,   amb una mica més de quatre-cents alumnes i una
               amb més de sis-cents alumnes i una cinquantena   trentena de mestres. És un centre integrat dins el
               de professors. És un dels cinc centres que aquesta   projecte d’Escola Nova 21, impulsat per la Fun-
               congregació té a les comarques gironines; els al-  dació  Bofill.  Els  seus  pilars  metodològics  són  el
               tres són els de Palamós, Girona, Figueres i Santa   mètode de projectes, sobretot a l’assignatura de
               Coloma de Farners. Segons el seu director, Dante   Medi, amb la pràctica de l’oratòria com a part im-
               de Zabaleta, “l’objectiu és preparar els infants per   portant del projecte. També destaquen els plans
               a les feines que encara s’han d’inventar i, per tant,   de treball individualitzats i els ambients o espais
               això implica aprendre cooperativament i preparar   d’aprenentatge: robòtica, mediateca, cos i ment,
               els infants en tres direccions: equilibri emocional,   espai científic (en anglès), etc.
               competència digital i coneixement d’idiomes”.
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101