Page 8 - Plecs 6. Tartanes i camions
P. 8

amb la matrícula GE-346 i que el 5
       d'abril de 1921 aquesta mateixa
       empresa va matricular un camió
       marca Víctor GE-427 d'1,5 tones.
       A poc a poc es van registrant més
       vehicles a motor a l'Ajuntament,
       sobretot pel que fa a la indústria i
       el transport de viatgers:
       • 1922 Ricard Arbusé Esteva, del
       carrer de les Mesures, va donar
       d'alta un autocamió marca Ford de
       20 HP de potència i 1 tona i l'abril
       de 1925, un autocamió de 12 HP.
       • 1923 Joan Nadal Muné, del carrer
       Bonavista, va declarar un camió de
       12 HP per a transport de merca-
       deries per a ús propi.
       • 1924 JaumeAdroher Cateura, del
                                        per al transport de mercaderies;
       carrer del Progrés, que feia el
                                        Pere Sala Sabater, al carrer de les
       transport de viatgers a Riudellots,
                                        Barraquetes, amb un auto taxi de
       va instal·lar un autoviatgers de 12
                                        la marca Fiat; la vídua de Josep Do-
       seients que feia un recorregut de 5
                                        mingo, de la travessera del passeig
       quilòmetres i el 1927 va declarar
                                        de Vilaret, va declarar dos Chevro-
       dos Hispano Suïssa, d'Tl  i 20
                                        let; Pi i Teixidor, al carrer del Mig,
       seients (un d'ells amb matrícula GE
                                        un Chevrolet per al transport de
       239) i un Gray de 18 seients.
                                        mercaderies; Josep Planas Lloret, al
       • 1925 Massa, Mateu i Salvador (La
                                        carrer de les Barraquetes, i Joa-
       Cassanense) al carrer d'Avall varen
                                        quim Esteba Barber, al carrer de
       declarar un autoviatgers de 14
                                        Barcelona, varen declarar un Ford
       seients per fer 12 quilòmetres i un
                                        cadascun.
       autoviatgers de 14 seients per fer 5
                                        A més dels camions dels indus-    Un autobús de La Cassanense el 13 d'agost del
       quilòmetres i el 1927 al carrer del                                 1925 a Castelló d'Empúries (CoU. J. Codolà)
                                        trials Ricard Arbusé Esteba (Ro-
       Progrés, tres Ford i un Renault per                                   i Francesc M assa, un dels fundadors de
                                        chet Schneider), Basart Colorn é i    La Cassanense (CoH A.Negre).
       al transport de viatgers i un Ford
                                        Oliv é, Francesc Codolà Quintana,
       per al transport de mercaderies.
                                        Pere Cufí Jubert, Narcís Duran   troen), també consten a l'arxiu 18
       L'any 1927 ja trobem una relació  Carbó, Joaquim Esteba Barber, Pla  automòbils turisme (marques Ci -
       de l'impost de circulació i una llis-  i Suris, Josep Pla i Coll, Reliable  tro én, Talbot, Ford i Ericini) i una
       ta de cotxes matriculats, en la qual  Cork Company (amb un Ford ca-  camioneta Chevrolet de Salvador
       figura l'Agència Caldas, al passeig  dascun), JosepVidal Pont (Chevro-  Pi Grau.
       del Ferrocarril, amb un Chevrolet  let), Domènec Serra Smandia (Ci-  No obstant això, l'aparició dels
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13