Page 10 - Plecs 18. L'aerodrom 317
P. 10
Uns altres plànols de situació de l’aeròdrom de Cassà. (Procedència: Archivo Histórico del Ejército del Aire AHEA - expedient aeròdrom de Cassà).
secret –com si fos una guia- amb les 1200 metres de longitud per 250 carril de Girona. Al voltant de la pista
característiques de tots els aerò- d’amplada. La pista de nord a sud tenia hi havia dues edificacions. Una era el
droms catalans. Està datat el 15 de una lleugera inclinació. 7 mas de Torremansa, que al document
juny de 1938. Després veurem que Donen també la notícia que era un ja s’explica que feia les funcions de
6
això té la seva importància. terreny no ampliable, és a dir, el camp caserna (amb una capacitat d’allotja-
Aquest document, pel que fa a l’aerò- ocupava tot el perímetre possible del ment de 367,50 metres quadrats) i
drom Cassà –citat com de Llagostera- terreny: Era un aeròdrom que no que estava situat al costat nord de la
indica que estava situat a uns dos qui- podia créixer més. Malgrat això con- pista llarga, a vint metres d’aquesta.
lòmetres del poble de Cassà, just a sideraven que el terreny era prou bo L’altre edifici, seguint també les indica-
l’oest del quilòmetre 15 de la carrete- i que no faria bassals quan plogués, cions de l’esmentat document, estava
ra de Sant Feliu a Girona i, a l’est del cosa que ja veurem que no va ser situat també al nord, però de la pista
ferrocarril de Sant Feliu. així. petita. 8
L‘esplanada disposava de dues pistes: Al voltant de la pista hi havia bosquets A Torremansa no es disposava de ser-
una situada de nord a sud, de 950 que permetien d’amagar-hi els avions i vei de ràdio transmissor, però hi havia
metres de longitud per 200 d’amplada, disposava de bona comunicació amb el telèfon per comunicar-se ràpidament
i, l’altra, de sud-oest a nord-est, de port de Sant Feliu mitjançant el ferro- amb els centres de control d’observa-
10
PLECS