Page 50 - Conferencies de l'Arxiu 5
P. 50

50
































               Figura 36. Projecte de construcció del Museu Municipal del Carrilet. Font: AMCS. Fons Ajuntament.



               que havia adquirit alguns anys enrere i que consis-  plena  propietat,  mentre  que  l’Ajuntament només
               tien, bàsicament, en una màquina del tren, un vagó   n’adquiria el dret d’ús.
               de passatgers i un vagó de mercaderies.         L’edifici havia de ser rectangular, amb una super-
               La primera intenció era ubicar el museu a l’esta-  fície construïda de 185’5 m , i es dividia en dues
                                                                                         2
               ció  mateix  i  en  els terrenys  propers,  però  es  va   parts: una d’exposició i l’altra de serveis generals.
               acordar que mentre no es rehabilités l’edifici i es   La part d’exposició volia reproduir l’ambient d’una
               condicionés l’entorn se situaria de manera provi-  estació de tren: la màquina i els vagons estarien si-
               sional en la confluència entre el carrer Sant Martí i   tuats damunt una via, del sostre penjarien plaques
               el carrer Marçal de Trinxeria, adjacent a la casa de   de senyalització originals i els passadissos laterals
               Josep M. Bregante.                              imitarien les andanes. L’edifici s’acabava amb la
               Juntament amb l’aprovació del projecte també es   col·locació de panells murals que s’utilitzarien per
               va aprovar el plec de condicions en el qual que-  a organitzar exposicions temporals, i a les façanes
               dava reflectit el programa per al seu finançament:   exteriors se situarien motius al·legòrics. El pressu-
               Josep M.  Bregante havia d’aportar els materials   post total pujava a 4.168.623 pessetes.
               per  a la construcció i la  instal·lació,  mentre  que
               l’Ajuntament era l’encarregat d’executar les obres   Aquest museu no es va arribar a fer mai, però en
               a través de la Brigada Municipal. La construcció   el mateix lloc Josep M. Bregante va deixar a la vis-
               havia d’ocupar part dels terrenys propietat de Jo-  ta del públic, protegits per un sostre, la màquina
               sep M. Bregante, que quedarien reflectits en forma   del tren i els dos vagons. A l’inici d’aquest capítol,
               de cessió i ús de precari, i la part de la instal·lació   però, dic que el projecte s’ha realitzat a mitges per-
               que estaria construïda sobre la via pública restaria   què l’Ajuntament va signar un conveni urbanístic
               de propietat municipal. També es va acordar que   no fa gaires anys amb l’empresa BREPE SLU, pel
               el museu portés el nom de Luís Bregante Alcolea,   qual es va fer una permuta de terrenys amb l’Ajun-
                                                                                                        12
               pare del promotor del projecte, i que tots els ele-  tament i es va signar un conveni administratiu  pel
               ments cedits (que s’han mencionat anteriorment,   qual es fixaven uns dies per a la visita pública: un
               a més d’una caixa de cabals de l’estació de Sant   dia al mes, els dies de la Festa Major i els dies de
               Feliu de Guíxols) havien de continuar de la seva   la Fira de Santa Tecla es podria visitar.






               12. Conveni administratiu entre l’Ajuntament de Cassà de la Selva i l’entitat Mercantil BREPE SLU. Del règim d’utilització
               municipal del Carrilet.
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55