Page 22 - Plecs 8. Petita historia de l'IES
P. 22

la idea de pertanyença a la Comunitat  A més a més, es pot trobar informa-  començar a impulsar l'any 2000
                    Europea i el coneixement d'altres cul-  ció relativa al centre a la pàgina web  diversos projectes (una nova aula
                    tures i altres maneres de fer.   de Centre de Recursos del Giron ès,  d'informàtica, una central elèctrica
                                                     on figuren nombroses experiències  solar, la innovació en l'ensenyament
                    L'lES i les noves tecnologies    educatives d'instituts de la comarca.  d'idiomes... ) que van servir per dis-
                                                     El nostre centre és un dels que hi té  posar de nous i més moderns mit-
                    El mes de setembre de 2000 es va  una presència més important, amb  jans tecnològics per poder treballar
                    renovar la pàgina web de l'Institut. El  informació relativa a les jornades  amb els alumnes, però també per
                    contingut que llavors s'hi podia trobar  culturals, els crèdits de síntesi...  transmetre'ls  uns  determinats
                    comprenia l'oferta educativa de l'lES                             valors que van poder fer que l'ús
                    (crèdits comuns i variables d'ESQ,  Els temps de canvis que vam co-  d'aquells mitjans fos l'adequat.
                    estructura i matèries de batxillerat),  mençar a viure fa pocs anys obliga-
                    informacions del mateix curs (horaris  ven a una posada al dia constant. El  A finals del mes de novembre del
                    de transport escolar, tutors dels  món de l'ensenyament no n'era cap  2000 l'lES de Cassà era notícia a les
                    grups,llibres de text de tots els nivells  excepció. Constantment sentim a  pàgines centrals del diari LaVanguar-
                    i calendari escolar), enllaços útils,  parlar de les noves tecnologies, que  dia per haver sigut l'única entitat de
                    biblioteca i quiosc virtuals i una sessió  solem associar al món de la infor-  les comarques gironines que havia
                    dedicada a les diferents àrees curricu-  mació: informàtica, lnternet, nous  presentat un projecte d'installacio
                    lars del centre (Català,Música,Tecno-  sistemes de telefonia, ... però tam-  d'una central de producció d'energia
                    logia, etc.). També, des d'aquell mo-  bé n'hi ha unes altres vinculades a  elèctrica fotovoltaica a partir de
                    ment, hi ha la possibilitat d'escriure un  d'altres activitats, com l'energia. Per  panells solars. Per a fer possible
                    correu electrònic al centre.     això, des de l'lES de Cassà es van  aquest projecte l'Ajuntament de
                                                                                      Cassà va concedir una ajuda impor-
                                                                                      tant.També es té la col ·laboració del
                                                                                      Departament d'Ensenyament.

                                                                                      Amb aquest projecte es pretén acon-
                                                                                      seguir fonamentalment dos objectius:
                                                                                      d'una banda mostrar als alumnes i a
                                                                                      la societat que és viable una alterna-
                                                                                      tiva moderna i ecològica d'obtenció
                                                                                      d'energia, i d'altra banda aprofundir
                                                                                      en el coneixement i l'estudi de l'e-
                                                                                      nergia solar. Sobre aquest darrer
                                                                                      aspecte cal afegir que el projecte pre-
                                                                                      veu la connexió de la central a un sis-
                                                                                      tema informàtic que ha de permetre
                                                                                      l'obtenció de dades i el seu posterior
                                                                                      estudi per part dels alumnes.

                                         Interior de l'aula d'informàtica. (lES)
   17   18   19   20   21   22   23   24