Page 22 - Plecs 8. Petita historia de l'IES
P. 22
la idea de pertanyença a la Comunitat A més a més, es pot trobar informa- començar a impulsar l'any 2000
Europea i el coneixement d'altres cul- ció relativa al centre a la pàgina web diversos projectes (una nova aula
tures i altres maneres de fer. de Centre de Recursos del Giron ès, d'informàtica, una central elèctrica
on figuren nombroses experiències solar, la innovació en l'ensenyament
L'lES i les noves tecnologies educatives d'instituts de la comarca. d'idiomes... ) que van servir per dis-
El nostre centre és un dels que hi té posar de nous i més moderns mit-
El mes de setembre de 2000 es va una presència més important, amb jans tecnològics per poder treballar
renovar la pàgina web de l'Institut. El informació relativa a les jornades amb els alumnes, però també per
contingut que llavors s'hi podia trobar culturals, els crèdits de síntesi... transmetre'ls uns determinats
comprenia l'oferta educativa de l'lES valors que van poder fer que l'ús
(crèdits comuns i variables d'ESQ, Els temps de canvis que vam co- d'aquells mitjans fos l'adequat.
estructura i matèries de batxillerat), mençar a viure fa pocs anys obliga-
informacions del mateix curs (horaris ven a una posada al dia constant. El A finals del mes de novembre del
de transport escolar, tutors dels món de l'ensenyament no n'era cap 2000 l'lES de Cassà era notícia a les
grups,llibres de text de tots els nivells excepció. Constantment sentim a pàgines centrals del diari LaVanguar-
i calendari escolar), enllaços útils, parlar de les noves tecnologies, que dia per haver sigut l'única entitat de
biblioteca i quiosc virtuals i una sessió solem associar al món de la infor- les comarques gironines que havia
dedicada a les diferents àrees curricu- mació: informàtica, lnternet, nous presentat un projecte d'installacio
lars del centre (Català,Música,Tecno- sistemes de telefonia, ... però tam- d'una central de producció d'energia
logia, etc.). També, des d'aquell mo- bé n'hi ha unes altres vinculades a elèctrica fotovoltaica a partir de
ment, hi ha la possibilitat d'escriure un d'altres activitats, com l'energia. Per panells solars. Per a fer possible
correu electrònic al centre. això, des de l'lES de Cassà es van aquest projecte l'Ajuntament de
Cassà va concedir una ajuda impor-
tant.També es té la col ·laboració del
Departament d'Ensenyament.
Amb aquest projecte es pretén acon-
seguir fonamentalment dos objectius:
d'una banda mostrar als alumnes i a
la societat que és viable una alterna-
tiva moderna i ecològica d'obtenció
d'energia, i d'altra banda aprofundir
en el coneixement i l'estudi de l'e-
nergia solar. Sobre aquest darrer
aspecte cal afegir que el projecte pre-
veu la connexió de la central a un sis-
tema informàtic que ha de permetre
l'obtenció de dades i el seu posterior
estudi per part dels alumnes.
Interior de l'aula d'informàtica. (lES)