Page 16 - Plecs 8. Petita historia de l'IES
P. 16
col·laborar en la reconstrucció de BUP, el COU i la formació profes- Des de llavors,al llarg dels diferents
l'Institut de Brjesnica. sional i es substituïa per l'ESa cursos, es procura donar als alum-
(ensenyament secundari obligatori), nes una àmplia informació i,
El projecte "Solidaritat per Bòsnia", el nou batxillerat i els cicles forma- paral·lelament, s'organitzen diverses
que es va dur a terme al llarg de dos tius de grau mitjà i superior. taules rodones sobre orientació uni-
cursos, va assolir definitivament els versitària i professional, que cada
seusobjectius al novembre de 1997. L'lES de Cassà va impartir, durant el any es duen a terme a l'entrada del
El dia 28 d'aquest mateix mes es va curs 1996-97, 1r i 3r d'ESa, que tercer trimestre. Aquestes taules
fer a l'Institut una trobada de tots substituïen els antics 7è d'EGB i 1r estan formades per estudiants uni-
aquells que havien col·laborat en el de BUP. La reforma va anar guanyant versitaris de diferents carreres, pro-
projecte. Acudint a la convocatòria nivells, de manera que per al curs fessors d'universitat i professionals,
feta per dos dels principals impul- 1999-2000 l'aplicació del nou siste- que expliquen amb detall el tipus
sors d'aquesta iniciativa solidària, maja era total. d'estudis que es fan,tot allò que s'ha
MartíVallès (expresident de l'APA) i de tenir en compte per a la matrí-
Montse Castellana (psicòloga del La implantació de la reforma va ser cula, les beques, el lloc on s'impar-
centre), es van trobar un bon nom- l'eix fonamental de les tasques de teix cada carrera i també les possi-
bre d'alumnes, pares i professors, preparació del curs escolar, ja que bilitats professionals que ofereix.
que van dedicar bona part del seu aquesta va comportar un gran nom-
temps a aquest projecte. bre de canvis de tot tipus. També els alumnes poden disposar
dels serveis d'una psicòloga,que ve
El que donava veritablement sentit a Elfet d'entrar els alumnesa l'Institut un matí a la setmana, la qual atén
tot aquest projecte, per a l'lES de als 12 anys en lloc dels 14 va ser una estudiants individualment o en grup
Cassà de la Selva, era aconseguir novetat que portava implícita una i els orienta en els estudis i ajuda
que els alumnes prenguessin cons- atenció tutorial molt més gran i un psicològicament aquells que ho
ciència i s'impliquessin en tasques canvi en la manera de fer en molts necessiten. A més,col·labora en l'or-
on la solidaritat prevalgués per aspectes. Per això, es va reforçar ganització de les tutories, on sovint
damunt de moltes altres coses. molt el seguiment individual de també es realitzen sessions específi-
l'alumnat, l'atenció psicopedagògica i ques d'orientació i els alumnes fan
Implantació de la reforma l'orientació als estudiants. alguns tests sobre afinitats vocacio-
Per altra banda, amb el nou batxille- nals. També els assessora sobre els
El dia 16 de setembre de 1996, amb rat, apareixien les diferents modali- cicles formatius.
l'inici del curs escolar 1996-97, una tats. Per això, des d'un principi, a
part dels estudiants cassanencs va l'lES de Cassà es va donar gran Amb 560 alumnes matriculats, un
viure un important canvi amb l'en- importància al fet que fossin asses- centenar més respecte al curs pas-
trada en vigor de la reforma de l'en- sorats i orientats convenientment sat, va caldre fer una important
senyament i la implantació de l'edu- en l'elecció del seu itinerari curricu- redistribució d'espais per poder
cació secundària obligatòria, l'ESa, lar dins la modalitat triada, a fi atendre totes les necessitats. Així,
que va afectar nois i noies de dotze d'aconseguir el millor encaix possi- per exemple, es va instal·lar una
a setze anys. ble entre les característiques indivi- aula-taller de tecnologia i es van
Amb aquest canvi desapareixia el dualsi el currículum concret a seguir. convertir en aula-classe diversos