Page 16 - Plecs 8. Petita historia de l'IES
P. 16

col·laborar en la reconstrucció de  BUP, el COU i la formació profes-  Des de llavors,al llarg dels diferents
                     l'Institut de Brjesnica.        sional i es substituïa per l'ESa  cursos, es procura donar als alum-
                                                     (ensenyament secundari obligatori),  nes  una  àmplia  informació  i,
                     El projecte "Solidaritat per Bòsnia",  el nou batxillerat i els cicles forma-  paral·lelament, s'organitzen diverses
                    que es va dur a terme al llarg de dos  tius de grau mitjà i superior.  taules rodones sobre orientació uni-
                    cursos, va assolir definitivament els                             versitària i professional, que cada
                    seusobjectius al novembre de 1997.  L'lES de Cassà va impartir, durant el  any es duen a terme a l'entrada del
                     El dia 28 d'aquest mateix mes es va  curs 1996-97, 1r i 3r d'ESa, que  tercer trimestre. Aquestes taules
                    fer a l'Institut una trobada de tots  substituïen els antics 7è d'EGB i 1r  estan formades per estudiants uni-
                    aquells que havien col·laborat en el  de BUP. La reforma va anar guanyant  versitaris de diferents carreres, pro-
                     projecte. Acudint a la convocatòria  nivells, de manera que per al curs  fessors d'universitat i professionals,
                    feta per dos dels principals impul-  1999-2000 l'aplicació del nou siste-  que expliquen amb detall el tipus
                    sors d'aquesta iniciativa solidària,  maja era total.             d'estudis que es fan,tot allò que s'ha
                    MartíVallès (expresident de l'APA) i                              de tenir en compte per a la matrí-
                    Montse Castellana (psicòloga del  La implantació de la reforma va ser  cula, les beques, el lloc on s'impar-
                    centre), es van trobar un bon nom-  l'eix fonamental de les tasques de  teix cada carrera i també les possi-
                     bre d'alumnes, pares i professors,  preparació del curs escolar, ja que  bilitats professionals que ofereix.
                    que van dedicar bona part del seu  aquesta va comportar un gran nom-
                    temps a aquest projecte.         bre de canvis de tot tipus.      També els alumnes poden disposar
                                                                                      dels serveis d'una psicòloga,que ve
                     El que donava veritablement sentit a  Elfet d'entrar els alumnesa l'Institut  un matí a la setmana, la qual atén
                    tot aquest projecte, per a l'lES de  als 12 anys en lloc dels 14 va ser una  estudiants individualment o en grup
                     Cassà de la Selva, era aconseguir  novetat que portava implícita una  i els orienta en els estudis i ajuda
                    que els alumnes prenguessin cons-  atenció tutorial molt més gran i un  psicològicament aquells que ho
                    ciència i s'impliquessin en tasques  canvi en la manera de fer en molts  necessiten. A més,col·labora en l'or-
                    on la solidaritat prevalgués per  aspectes. Per això, es va reforçar  ganització de les tutories, on sovint
                    damunt de moltes altres coses.   molt el seguiment individual de  també es realitzen sessions específi-
                                                     l'alumnat, l'atenció psicopedagògica i  ques d'orientació i els alumnes fan
                     Implantació de la reforma       l'orientació als estudiants.     alguns tests sobre afinitats vocacio-
                                                     Per altra banda, amb el nou batxille-  nals. També els assessora sobre els
                     El dia 16 de setembre de 1996, amb  rat, apareixien les diferents modali-  cicles formatius.
                     l'inici del curs escolar 1996-97, una  tats. Per això, des d'un principi, a
                     part dels estudiants cassanencs va  l'lES de Cassà es va donar gran  Amb 560 alumnes matriculats, un
                    viure un important canvi amb l'en-  importància al fet que fossin asses-  centenar més respecte al curs pas-
                    trada en vigor de la reforma de l'en-  sorats i orientats convenientment  sat, va caldre fer una important
                    senyament i la implantació de l'edu-  en l'elecció del seu itinerari curricu-  redistribució d'espais per poder
                    cació secundària obligatòria, l'ESa,  lar dins la modalitat triada, a fi  atendre totes les necessitats. Així,
                    que va afectar nois i noies de dotze  d'aconseguir el millor encaix possi-  per exemple, es va instal·lar una
                    a setze anys.                    ble entre les característiques indivi-  aula-taller de tecnologia i es van
                    Amb aquest canvi desapareixia el  dualsi el currículum concret a seguir.  convertir en aula-classe diversos
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21