Page 6 - Plecs 8. Petita historia de l'IES
P. 6
bé el pla d'estudis esmentat, en con-
dició de lliures, amb la diferència que
aquests s'examinaven a l'Institut
VicensVives de Girona. Aquest esta-
va ubicat en aules del Col ·legi Públic
Puig d'Arques i de la Salle. l 'accés a
la Universitat es feia amb el PREU
(posteriorment amb el COU).
El pas definitiu cap a la creació de
l'lES de Cassà de la Selva es va
donar el dia 16 de desembre de
1985, data en la qual els ajunta-
ments de Cassà, Llagostera, Caldes,
SantAndreu, Campllong, Riudellots,
Imatge exterior de l'edifici de l'lES actual. (AMeS)
L1ambilles i Quart van fer una peti-
I fet de poder disposar d'un rents ubicacions físiques on ha estat ció a la Generalitat perquè es creés
E Institut d'Educació Secundària (plaça de la Coma, plaça de Xesco un Institut d'Ensenyament Secunda-
en un poble com Cassà de la Selva Boix i carrer de Josep Pla) i també ri a fi de descentralitzar Girona.
va ser una fita important, tant per als pels diferents canvis que ha sofert,
cassanencs com per a tota la zona tant en els equips humans com en el L'objectiu de l'Ajuntament de Cassà
d'influència. Cal pensar que aquest sistema educatiu. (segons explica Josep Maria Dausà,
centre té escolaritzats uns 500 alcalde de la vila en aquell moment)
alumnes i que hi treballen més de 60 era que els estudiants cassanencs
La necessitat d'un Institut
persones.Això implica una relació, al no haguessin de marxar del poble
llarg d'aquests 15 anys d'existència A principis dels anys 60, anterior- per continuar els seus estudis. l 'lES
de l'Institut, amb uns dos milers de ment a la demanda d'un Institut de de Cassà de la Selva va ser font de
famílies. BUP i COU, a Cassà de la Selva ja moltes reunions de l'Ajuntament de
s'impartien ensenyaments de secun- Cassà amb la Delegació d'Ensenya-
l'objectiu d'aquesta publicació és dària. En aquell moment estava en ment.
narrar la història de l'Institut de vigor el batxillerat elemental i el bat-
Cassà des del primer curs (1988-89) xillerat superior. la Salle impartia el Després d'analitzar la situació, la
fins al curs 2000-01, tot estudiant batxillerat elemental per a alumnes Generalitat va aprovar la creació
cronològicament diversos àmbits en règim de lliures.Aquests alumnes d'un Institut a Cassà de la Selva, el
relacionats amb el nostre Institut: les havien d'anar a examinar-se a l'Insti- qual va néixer, en un principi, com a
instal·lacions, els materials disponi- tut de Figueres. una extensió dependent de l'Institut
bles, els recursos humans i els de Sant Feliu de Guíxols. Cal esmen-
aspectes curriculars i pedagògics de A finals dels 60 i principis dels 70, es tar que paral·lelament a la planifica-
l'ensenyament. Per tant, caldrà anar va crear el Col ·legi Lliure Adoptat ció del nou Institut de Cassà com a
seguint aquesta història per les dife- (ClA), on els alumnescursaventam- Institut de BUP i COU, s'estava ges-