Page 51 - Programa Festa Major 1970_2 - Ajuntament de Cassà
P. 51

suposa pels que van a peu. Sembla qu e els posseïdors de vehicles
             siguin els amos de l' espai de Iu poblaci é i raonen COlli si totes les
             lleis s'hagin de fer només a favor d'ells,
                   Fius n'hi ha ulgune, que es " CU que l' espai de la plaça de
             la Co ma el trobe 11 temptador per a l'estacionament i ja proposen
             de retall ar-ne ull a pa rt, carregant-se nrhres i to t, per tal d'am pli ar
             l' aparcame nt i així pode r deix ar el seu vehicle quan van al cine-
             ma o a] cafè, sens e conside ra r que el cotxe s'ha fet per grans dis-
             ràn cies i no pel' pet its desplaçamen ts.
                   Al pa s qu e a nem, sobreto t si persist ei x Iu prosperitat ac-
             tu al, és segu r ll UC queduran pocs que no posseeixin co txe , i, a
             aq uests po cs, per no tenir-lo, ja que se suposarà qu e poden, se'ls
             hi uplicarh 1111 imp ost, com ahans als solt ers per no tcn ir dona , o
             ara als solars per 110 tenir-hi casa, i després, encara es fa rà més
             problemàtica la circulació.
                   Ulla bona idea seria, per tal de soluciona r aquests proble-
             mes, la de l'esmhlimcut J ' UIl S llocs d'estacionament obligat li les
             en trades de la pob lació per to ts aquells cotxes que han de roman-
             dre hores i més hores parats, D'uqu eeta man era pels car rers del
             pob le no es veu ria cap cotxe es tac iona t, nom és els que per carre-
             gar o tlescarregar haguéssiu de fer pa rada o els que per altres as-
             sumptes necessari s els fos imp rc...cin dible circular. Les parades no
             heu-ien de sobrepassa r l'hora. Els carrers i places net s. Tots al
             ga ratge p úblic o pa rticular, o a l'aparcamen t. Aix ís tots hi guanya·
             ríem, perq ue a més de presentar la pob lació un nspecte quasi in è-
             dit , ens csta lvia rícm de supo rtar la pols i ols gasos tòxics.
                   A l' Aju nta ment li compensaria la despesa per l' adquisició
             de di ts ca mps, Iu pe tita taxa que pod ria cobrar per la vigilància i
             el dret d'estad a. AixII, però, seria un a solució pro visional , perq ue,
             per més endavant, ser11 necessa ri pla nejar les pobl acion s amb un
             criteri distint. Els carrers pels cotxes. La gent a peu haurà de cir-
             cula r per un a mena de gllleries o bal cons a l'alt ura dels primers
             pisos, Oil sins tal-Ia -a n les botigue s i ofici nes. D'aquesta man er a
             ens podrem rruallad nr amb comodi ta t i sense perill.
                   On va Iu gent? D'on vénen? No se sap, per ò, ben ap osen-
             tuls dins del cotxe, « espècie de fèretre a mbulant- circule n pels
             lloes més impensa ts. Cap al ma r, a Ja mun ta nya ... Estiguis on se
             vul ln no es po t evitar el rum-ru m licis mo tors, l\'i en els llocs més
            solita ris i all unyats tIlle hom cerca per tal d'evad ir-se, es pot alli-
             boru r d'aquesta mena de monst re ,!ue és l'automòbil .
                 Es clar, In socie tat de consum exigeix l'absorci ó dels pro duc-
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56